Jumaat, 9 Oktober 2009

Kolam Pancing Minlon

Salam to all my geng pancing,

Setelah 9 bulan menahan gian mancing, akhirnya malam tadi aku lepaskan gian mancing aku di kolam pancing MINLON. Nama yg sebetulnya aku pun tak pasti. Tapi di kalangan geng-geng pancing aku, kami panggil KOLAM PANCING MINLON. Ini disebabkan kedudukannya yang berhampiran dengan bangunan MINLON (kalo korang melalui BESRAYA, korang akan perasan bangunan tersebut bersententangan dengan stesen minyak BHP).

PETA LOKASI KOLAM MINLON


View My Map in a larger map

Dapat dah gambaran kat mane letaknya kolam ni???

Kelainan kolam ini adalah ia tidak menawarkan sebarang JACKPOT tetapi pada setiap hujung minggu akan diadakan cabutan bertuah (aku tak pernah dapat pun). Selain itu, kepada kaki-kaki pancing yg tidak mahu membawa balik hasil tangkapan bolehlah menjualkannya kepada peraih yg datang. Peraih tersebut akan membeli ikan-ikan tersebut dengan harga borong. Itulah kelainan yg aku nampak. Di tempat lain x tau lak aku.

Selepas ini aku akan ceritakan setiap kegiatan memancing aku. Kepada semua pembaca yang ingin kongsi cerita tentang memancing ni, dipersilakan.

Tiada ulasan: